راه مينو

۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه

نامه سرگشاده اساتید دانشکده فنی تهران به رهبر جمهوری اسلامی

در مجموعِ مسئولين دولتي و قواي ديگر توان و پتانسيل لازم براي حل ريشه اي مشكلات حاضر را نمي بينيم


جنبش راه سبز (جرس): بیش از 88 تن از اساتید دانشکده فنی دانشگاه تهران با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به آیت الله خامنه ای اعلام کردند که در مجموعِ مسئولين دولتي و قواي ديگر توان و پتانسيل لازم براي حل ريشهاي مشكلات حاضر رانمی بینند.


به گزارش خبرنگار جرس ، امضا گنندگان این نامه با تاکید بر اینکه . نيت تمام امضاء كنندگان اين نامه چيزي جز اصلاح امور مملكت و دين و دنياي مردم نيست و انتظار داريم كه اين نامه هم از اين منظر نگريسته شود، نوشته اند: حمله هاي شبانه به خوابگاه، مأمن، مأوا و محل زندگي دانشجوي بي پناه و يورش روزانه به آنان در صحن دانشگاه، محل تحصيل علم و پژوهش، نه نشان قدرت و صلابت نظام است و نه ضرب و شتم و زندان دسته جمعي آنان زيبنده اسلاميت و جمهوريت نظام.


اساتید دانشکده فنی دانشگاه تهران تصریح کرده اند: هنوز براي ما باور اين امر بسيار سخت است كه در نظام جمهوري اسلامي ممكن است عده اي با تجهيزات فراوان و با هماهنگي به داخل دانشگاه لشكركشي كنند و دو روز متوالي به ضرب و شتم دانشجويان، فرزندان پاك اين آب و خاك، تخريب اموال عمومي و توهين به اساتيد بپردازند و مهد مهندسي كشور را بي حرمت نمايند . متأسفانه كه همه اينها به بهانه پاسداري از اسلام و ولايت انجام ميگيرد و متأسفانه هيچ فرد و نهادي مسئوليت آن را نمي پذيرد .


متن کامل نامه اساتید دانشکده فنی دانشگاه تهران به رهبر جمهوری اسلامی و اسامی امضا کنندگان این نامه بدین شرح است:
خواندن مطالب دیگر »

برچسب‌ها:

واکنش ها به راهکارهای پیشنهادی موسوی برای خروج از بحران

فرهاد علوی

شبکه جنبش راه سبز(جرس): هفدهمین بیانیه میرحسین موسوی در اولین ساعات روز یازدهم دیماه منتشر شد تا طی آن رهبر جنبش سبز راهکارهايش را برای خروج از بحران پس از انتخابات رياست جمهوری ايران مطرح کند.این بیانیه با واکنشهای متفاوتی مواجه شد.
مسئولان در حال تکرار اشتباهاتشان هستند
موسوی در بیانیه خود ابتدا به خشونت نظامیان در روز عاشورای تهران اشاره کرد و نوشت: "خشونت های غیرقابل باور چون زیر کردن راهپیمانان، تیراندازی نیروهای لباس شخصی که امروز هویت آنها بر کسی پوشیده نیست و روز بروز پرده از چهره آنان و سرانشان کنار زده می شود، فاجعه ای را آفرید که اثرات آن به این زودی از صحنه سیاسی کشورمان رخت برنخواهد بست.

مشاهده فیلم های تکان دهنده عاشورا نشان می دهد که اگر شعارها و حرکات جاهایی به سمت افراط غیر قابل قبول کشانده می شود، ناشی از به زیر انداختن افراد بی گناه از روی پل ها و بلندی ها، تیراندازی ها و آدم زیر کردن ها و ترورهاست . جالب آنکه در بعضی از این فیلم ها دیده شده است که مردم در پشت چهره نیروهای انتظامی و بسیجی مهاجم برادران خود را می بینند و در شرایط بحرانی و پر از خشم و هیاهوی آنروز سعی می کنند بدانها آسیبی نرسد. اگر صدا و سیما یک جو انصاف و عقل داشت می توانست برای تلطیف فضا و نزدیک کردن مردم به همدیگر گوشه ای از این صحنه ها را نشان دهد. ولی هیهات! جریان روزهای بعد از عاشورا و گسترش دستگیریها و دیگر تمهیدات دولتی نشان می دهد که مسئولان اشتباهات گذشته را این بار در وسعت بیشتر تکرار می کنند و آنها می اندیشند سیاست ارعاب تنها راه حل است."

ابایی از شهادت ندارم
رهبر جنبش سبز در ادامه بیانیه تاکید کرد:" بنده به صراحت و روشنی می گویم فرمان اعدام و قتل و زندان کروبی و موسوی و امثال ما مشکل را حل نخواهد کرد . سخنان روز چهارشنبه میدان انقلاب و قبل از آن نماز جمعه هفته پیش دانشگاه که توسط چهره های منتسب به نظام ایراد گردید، نتایج هر نوع اقدام تروریستی را مستقیما به سمت کانون نشانه خواهد رفت و گره مشکل بحران کنونی را نا گشودنی خواهد ساخت. گوساله و بزغاله خواندن بخش عظیمی از جامعه و خش و خاشاک نامیدن آنان و مباح کردن خون عزاداران حسینی فاجعه ای است که هم اکنون توسط افرادی مشخص و صدا و سیما در جامعه رخ داده است.
خواندن مطالب دیگر »

برچسب‌ها:

بیانیه مهم میرحسین موسوی درباره وقایع عاشورا و روزهای پس از آن (شماره 17)

بیانیه مهم میرحسین موسوی درباره وقایع عاشورا و روزهای پس از آن

نوروز:


میرحسین موسوی در بیانیه ای به مناسبت وقایع عاشورای حسینی و روزهای پس از آن ضمن انتقاد از برخوردهای خشونت آمیز نیروهای حکومتی با ملت عزادار ایران راه حل های پنجگانه خود را برای خروج وضعیت بحرانی فعلی ارائه کرد. این نامزد معترض به نتایج انتخابات ضمن خودجوش خواندن اعتراضات مردمی در تاسوعا و عاشورای حسینی در راه حل های پنجگانه خود بر اهمیت مسئولیت پذیری مستقیم دولت در مقابل ملت و مجلس و قوه قضائیه در مقابل مردم، تدوین قانون شفاف و اعتماد برانگیز برای انتخابات، آزادی زندانیان سیاسی و احیاء حیثیت و آبروی آنها ، آزادی مطبوعات و رسانه ها و به رسمیت شناختن حقوق مردم برای اجتماعات قانونی تاکید کرد.

به گزارش نوروز متن کامل بیانیه به شرح زیر است:
خواندن مطالب دیگر »

برچسب‌ها:

سخن معلم و سپاس معلم (اخبار سبز CNM )در بلاگفا رفع فيلتر شدند


" سخن معلم " در  بلاگفا : 

و



سپاس معلم جديد : اخبار سبز  

 هردو رفع فیلتر شدند

**********************

 آدرس هاي ديگرسخن معلم : 

 سخن معلم در پرشين بلاگ: http://smiedu.persianblog.ir

 سخن معلم در بلاگر:   http://smieduer.blogspot.com

برچسب‌ها: